Saturday, January 9

Bedtime Bear in Niseko





Wearing: Jil Sander pullover, Valerie's Stylish ski gear and Bedtime Bear

穿着:Jil Sander 套头衫,Valerie时髦的滑雪装备和就寝熊

It's a bit late for showing off Christmas presents, but some of you may recall that I really wanted Bedtime Bear for Christmas.  I know it's a bit childish of me to want something like that but I guess it constantly reminds me of the little girl instead.  There is one person in the world who knows me really well and he tells me, "Valerie, you are the biggest serious kid in an adult's pair of shoes I have ever met.  Funny thing is, you think people don't realise that but we all see how much you love fun."  That is what Niseko does to me.  It gives me so much time to think about things that otherwise don't matter.

虽然炫耀圣诞礼物好像有点迟,但是你们当中可能还记得我之前很想收到一只就寝熊当圣诞礼物吧。我知道想要这样的东西有点幼稚,不过我觉得这可以常常让我想起心中的那个小女孩。一个很了解我的人跟我说:「Valerie,你是我见过长得最大最认真穿这大号鞋子的小孩。可笑的是你总觉得别人都看不出来你有多爱玩。」这是二世古对我的影响。这个地方给了我太多时间去思考这种小事。



Niseko is a tiny ski village in Japan, meaning there is not much to do aside from skiing, snowboarding and more skiing.  I love it.  It is so tiny, you could memorize the map of the place in a couple days.  So, I spend a lot of my days daydreaming and playing in the snow.  Lots of times, I cuddle with my Bedtime Bear.  Lovely.

二世古是日本的一个滑雪小镇。在这里,除了滑雪之外,就没有什么可以做的了。这里的生活我很喜欢。二世古真的很小。你很快就可以把整个小镇的地图背起来了。所以,很多天我都在做白日梦和滑雪,大部分时间我都在抱着我的就寝熊。它真的很可爱。



Some of you are curious what I always wear my photos.  I never take off these two bracelets.  The silver chain charm bracelet is something my mommy bought me years ago during my period of heartbreak.  I constant wear it to remind me of better times to come.  My two Carebear charms are Bedtime Bear (I always have problems sleeping) and Wish Bear (I believe in wishing for the impossible...)

你们当中有人好奇我在照片里都穿戴什么。我从来也不把这两条手链脱下来的。银色吊饰的手链是几年前跟前男友分手后妈妈买给我的。我常常戴着它去提醒自己更好的事情会来临。另外Carebear吊饰的手链是就寝熊(我常睡不着)和愿望熊(我会许愿但愿看似不可能的事情会发生。。。)


I know that my mommy is also exceedingly worried about whether I am eating properly in a a foreign country.  If you don't know, I am an extremely picky eater... like insane.  It's not even funny.  But, I want to show my mommy what I cooked.  Look Ma! I can cook.

我知道妈妈非常担心我在外地是否吃得好。如果你之前不知道,让我来告诉你,我是一个很挑吃的人。。。挑吃的程度还真的很严重。可是,我想让妈妈看看我做的菜。妈,你看!我会做菜的。

Going to the Penguin Village tomorrow!!

明天,我会去一趟企鹅村!